بهترین های روز







نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



وضعیت من در یاهو



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





تنها خانه 3 بعدی جهان.

تنها خانه 3 بعدی جهان! + تصاویر

در شهر " کپنهاک" پایتخت کشور دانمارک یک ساختمان عجیب وجود دارد که به مانند یک عد 8 و به شکل 3 بعدی طراحی و ساخته شده است. خانه ها در این طرح به گونه ای قرار گرفتنه اند که نه بر روی هم وبلکه بیشتر در امتداد هم قرار گرفتند. نقاط مختلف این ساختمان به وسیله سطوح شیب دار به هم وصل شده و شما می توانید با یک عدد دوچرخه در تمامی ده طبقه این ساختمان حرکت کنید.

تنها خانه 3 بعدی جهان! + تصاویر

این مجموعه ساختمانی که در حومه شهر کپنهاک بنا شده است دارای بخش های مسکونی و مراکز خرید و همچنین دفاتر ادرای است. با توجه به این که نور و اکسیژن بهتری در طبقات بالای ساختمان در دسترس است ، واحدهای مسکونی به بخش های بالایی منتقل شده است. در عین حال بخش های تجاری و اداری دسترسی بهتر به خروجی ها و وسایل نقلیه خواهند داشت.

تنها خانه 3 بعدی جهان! + تصاویر

یکی دیگر از نکات خاص در مورد این مجتمع ساختمانی این مسئله است که جریان هوای آزاد به راحتی در بخش های مختلف این ساختمان گردش می کند و باعث شده است تا تنفس در این مجموع بسیار راحت تر و بهتر صورت بگیرد. این مجتمع ساختمانی توانسته است توجه توریستهای فراوانی را از نقاط مختلف دنیا ، خصوصا مهندسین معمار، را به سمت خود جلب کند.

این بنا که به مساحت 65 هزار فوت مکعب ساخته شده است بزرگترین طرح بخش خصوصی در زمینه امور مسکن در کشور دانمارک بوده است که در سال 2006 میلادی آغاز شده و در دسامبر سال 2010 میلادی تکمیل شده است. هزینه کلی ساخت این مجموعه 133 میلیون دلار برآورد شده است. این طرح موفق شد تا جایزه ویژه سال 2012 موسسه معماری آمریکا نیز بدست آورد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط سلمان در 17:8 | |